FILM. Moartea care priveste

Dupa Festivalul Filmului Britanic

  • Recomandă articolul
„Acest rau imens… de unde vine? Cum s-a infiltrat in lumea noastra? Din ce saminta s-a nascut? Cine ne ucide?“ (The Thin Red Line, Terrence Malick) Dupa ce anul trecut Festivalul Filmului Britanic ne-a facut sa descoperim Dog Soldiers, un simpatic horror facut cu foarte putini bani, dar cu multa energie, marea surpriza a editiei 2003 a fost un alt film low budget, Deathwatch (regia si scenariul: Michael J. Bassett), meditatie asupra raului in lume, deghizata (tot) in horror de serie B (in egala masura cerebral si visceral). Momentul temporal – Primul Razboi Mondial, marele razboi, pe nedrept mult prea putin mediatizat in comparatie cu faimosul WW2. Fara bomba atomica, fara lagarele mortii, fara orase in ruine, fara bravi piloti americani/englezi etc., chiar si fara spectaculoase scene de lupta, Bassett alege sa-si „concentreze“ personajele in spatiul labirintic al unei transee. Prin ceata si prin sirma ghimpata, cei zece supravietuitori ai companiei Y a armatei britanice ajung in siguranta aparenta a unei transee inamice, unde vor infrunta ceva mult mai puternic si mai infricosator. Cu exceptia primei secvente – un atac de noapte in urma caruia ajung in locul care ii va retine pe tot parcursul povestii –, razboiul nu mai […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }