FILM. Turnul din Pisa – prabusire iminenta?

  • Recomandă articolul
Cind am publicat, acum trei ani si ceva, un articol cu titlul Falimentul cinematografiei buftene si sfirsitul criticii cameleonice (Romania literara Nr. 35/1999), reputatul coleg B.T. Ripeanu mi-a reprosat (oral, desigur, fiindca la noi functioneaza regula dupa care filmologii istorici nu se exprima deloc in presa, nici in reviste de cultura, necum in chestiuni actuale, de pe vremea cind Institutul de Istoria Artei era subordonat faimoasei Academii de Stiinte Sociale si Politice a Republicii Socialiste Romania, prezidate de Mihnea Gheorghiu – dar sa inchei paranteza), B.T.R. mi-a imputat frateste titlul cu „sfirsitul criticii cameleonice“, ca fiind iluzoriu. In articol precizam ca ma refer la „sfirsitul ontologic“ al numitei prestatii, dar dreptatea era de partea confratelui: daca „falimentul cinematografiei buftene“ s-a confirmat cu asupra de masura (dupa doua luni incepea hiatusul de un an si jumatate al premierelor autohtone), clientelismul cronicaresc abia prindea noi aripi. Nu s-au mai intreprins montari grandilocvent-gaunos-bugetivore ca a lui Sergiu Nicolaescu si C.V. Tudor, Triunghiul mortii (1999) – care prefata falimentul si despre care Calin Caliman (tinta polemicii din articol) scrisese in Contemporanul ca „este, hotarit lucru, binevenita“. In schimb, cel ale carui initiale pot fi citite ca ale Clientelismului Cameleonic a urcat pe creasta valului, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }