Filmul documentar – prestatie sau creatie?

  • Recomandă articolul
Lungmetrajul documentar Marele jaf comunist de Alexandru Solomon este al treilea eveniment din aceasta vara-toamna dupa care ar trebui sa ne spunem ca „nimic nu va mai putea fi ca inainte“ in cinematograful romanesc. Celelalte doua virtuale borne istorice au fost deciziile comisiei de selectie din care au facut parte, printre altii, Andrei Gorzo si Stefan Agopian, pentru concursul de proiecte finalizat in iunie trecut, si premiera din 22 septembrie, dupa patru ani si patru luni, a celui de-al doilea lungmetraj al lui Cristi Puiu, Moartea domnului Lazarescu. – Elementele unei politici valoric-promotionale Exista si citeva coincidente cifrice si similitudini faptice simptomatice intre filmul de fictiune si cel documentar cu care s-a deschis stagiunea 2005-2006: patru ani a lucrat Alexandru Solomon la proiectul Marele jaf comunist, film al carui scenariu a fost respins de o fosta comisie de la CNC, ca si scenariul lui Cristi Puiu si Razvan Radulescu. Desi filmografia documentaristului (initial, director de imagine) are mai multe titluri, acest prim lungmetraj semnat autonom ca regizor-senarist il consacra pe fostul „operator“ in noul statut de autor, in timp ce Moartea domnului Lazarescu incheie pentru Cristi Puiu perioada debuturilor sale, prin atestatul Premiului pentru regie obtinut in competitia rezervata primului […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }