Filozofie in limba romana

  • Recomandă articolul
Problema „starii civile“ 1. Dezbaterea unei atare teme este de mai multe ori dificila si delicata. Chiar daca as lasa intentionat la o parte ipoteza, supralicitata de unii, ca schimbarea de regim politic din 1989 ar fi insemnat si inceputul unui alt mod de a face filozofie in spatiul cultural romanesc, n-as putea eluda insa influenta pe care politicul a avut-o asupra gindirii (si filozofiei) in Romania ultimilor saizeci de ani. Dar cu asta am deschide paranteza a aproape intregului secol XX care, deocamdata, a ramas intr-un fel undeva in spate, cu interogatiile si cu spaimele, cu izbutirile si cu esecurile, cu orgoliile si cu compromisurile lui, altfel spus, cu aureola binelui ce a imbogatit fiinta umana, dar si cu schizofrenia raului conceput in laboratoarele totalitarismului bicefal. Cit de spornic a fost, cit de reprezentativ sau de josnic, o vom afla de-abia de acum incolo, in posteritatea-i care a inceput mai demult. Asa-numita „filozofie romaneasca“ are insa inainte de toate probleme cu „starea civila“. Nu ma gindesc la certificatul ei de nastere, ci doar la incercuirea a ceea ce reprezinta inceputurile (si nu inceputul) acesteia. S-a spus ca ele sint de gasit pe vremea geto-dacilor (dacomania sau tracomania este o […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }