Fizionomii festivaliere

  • Recomandă articolul
Filmul de Piatră a beneficiat de o selecţie foarte bună la două mîini: criticul de film Mihai Fulger şi Andrei Dăscălescu, autorul unui documentar foarte bun, Constantin şi Elena. Cred că premiile reprezintă un contur al unui festival şi nimic mai mult, oricît de inspirate ar fi alegerile, şi în cazul de faţă au fost, însă fără acest contur nu s-ar crea, chiar şi din contradicţii, premisele unei personalităţi, iar filmul Festivalul de Piatră are o personalitate puternică. Filmele selecţionate au întrunit mai multe criterii în acelaşi timp, chiar dacă s-au evidenţiat printr-unul sau cel mult două. Un scurtmetraj de excepţie, O ţigară aprinsă, al lui Andrei Dan Stăruială (cel mai bun film de ficţiune şi cel mai bun montaj), ca şi O zi bună de plajă al lui Bogdan Mustaţă de care mi-a amintit, nu reprezintă decît un decupaj care adună în el o tensiune enormă, fără a o elibera cîtuşi de puţin. Un accident de maşină pe care-l putem bănui mortal, neasumarea unei responsabilităţi, retragerea într-o culpabilitate care nu se va sfîrşi cu ştergerea urmelor şi o ţigară aprinsă care nu ajută la nimic. Tensiunea este construită înainte de elementul declanşator, printr-o serie de infinitezimale, de la aruncatul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }