Forţa politică a teatrului invizibil. Interviu cu Erro Grupo

  • Recomandă articolul
Pedro Bennaton, Luana Raiter, Sarah Ferreira şi Luiz Henrique Cudo sînt grupul brazilian Erro din oraşul Florianápolis (previzibil, „erro“ în portugheză înseamnă eroare, greşeală). Fac teatru de stradă care nu e tocmai teatru de stradă (nu e „spectaculos“, nu se bazează pe virtuozitate, iar de multe ori nu e nici măcar „vizibil“). Au lucrat cu dramaturgul Peca Ştefan pentru un spectacol anarhic numit Geografia Inutil… şi sînt în România pentru aproape o lună. Anticipînd cele trei reprezentaţii cu Geografia Inutil… de la Bucureşti (vineri, 13 iunie, sîmbătă, 14, şi duminică, 15, în cadrul Street Delivery, în faţa Bisericii Anglicane) şi atelierul pe care-l vor susţine, pe tehnici dezvoltate de ei înşişi, pe 19 şi 20 iunie, la Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, publicăm un fragment din interviul ce va apărea în ediţia de săptămîna următoare a Observatorului cultural. În versiunea integrală, membrii Erro Grupo vorbesc despre importanţa educaţiei specifice a actorului invizibil şi despre „şcoala străzii“, despre faptul că e mai uşor, în Brazilia, să obţii o autorizaţie pentru proteste decît una pentru o intervenţie artistică, despre cum s-au documentat pentru un spectacol participînd la jocuri ilegale de pariuri, despre colaborarea cu Peca Ştefan şi despre de ce e important […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12886 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }