Fotogramele unui festival

  • Recomandă articolul
În fiecare început de iunie, Clujul devine centrul est-european al filmului. Oriunde mergi, toţi par să vorbească despre filme, să dezbată preferinţe, să descopere autori. Se văd multe filme şi se discută mult despre ele. Cinema-ul devine şi el o oglindă „purtată de-a lungul unui drum“. Aşa cum ne-am obişnuit de cîţiva ani, la TIFF 14 am întîlnit o selecţie uriaşă de filme, o abundenţă care a destabilizat cinefilul din mine, povestitor şi narator necreditabil (unreliable narrator în linia prozei moderniste). Pe lîngă cele două secţiuni competiţionale tradiţionale – Zilele Filmului Românesc şi Competiţia Internaţională –, festivalul a propus nenumărate secţiuni tematice, „Supernova“ (ce include filmele premiate la alte festivaluri), „Fără limite“ (filmele-şoc, provocatoare), „What’s Up, Doc?“ (dedicată documentarului), „Umbre“ (pentru filmele de gen şi secţiune şi competiţie pentru filme de scurtmetraj fantastic şi de groază), un Focus Argentina şi Focus Norvegia, o secţiune dedicată filmelor care folosesc un limbaj nonverbal („Cuvintele sînt de prisos“), Ziua Maghiară, Ziua HBO, proiecţii speciale. Anul acesta, TIFF l-a omagiat pe regizorul Mircea Daneliuc printr-o retrospectivă care cuprinde toate etapele operei sale de dinainte şi de după 1989. Regizorul Probei de microfon a susţinut şi un masterclass în cadrul Transilvania Talent Lab, tinerii profesionişti […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12936 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }