Futurism si interculturalitate

  • Recomandă articolul
Emilia DROGOREANU Influente ale futurismului italian asupra avangardei romanesti. Sincronie si specificitate Cuvint inainte de Marco Cugno, postfata de Ion Bogdan Lefter, Editura Paralela 45, Colectia „Deschideri“, Pitesti, 2004, 440 p. Acum patru ani, Emilia David era o studenta interiorizata, de o distinctie sobra si rezervata, preocupata de teatru si colaboratoare la revista studenteasca Litere noua a Facultatii de Litere din Universitatea Bucuresti. Desi mi se parea ca intuiesc in seriozitatea ei o personalitate en herbe, nu banuiam ca intr-un timp relativ scurt va ajunge specialista in futurism. Devenita, prin casatorie, Drogoreanu si stabilita in Italia, a ajuns, in 2002, licentiata a Universitatii din Torino si doctoranda a lui Marco Cugno, principalul expert italian in materie de avangarda romaneasca, specializindu-se si in jurnalism cultural. Pe scurt: o metamorfoza impresionanta si, ca sa ma exprim in termeni futuristi, „fulminanta“. Futurismul, direct de la sursa Recent aparuta la Editura Paralela 45, Influente ale futurismului italian asupra avangardei romanesti. Sincronie si specificitate indreptateste toate consideratiile de mai sus. Ea recupereaza, intr-o versiune modificata, o parte a tezei de licenta torineze. „Noi, fata de lucrarea initiala, sint mai ales capitolele dedicate revistelor, in special cel despre 75 HP, cel despre Ion Vinea si cel […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }