Gaura lui Magritte la Calarasi

  • Recomandă articolul
Mi-am ales drept coperta a romanului Mostenirea Familiei Bildungsroman o pinza de René Magritte, maestrul meu personal intru viziuni. Un tablou intitulat La Géante, in care nudul unei femei rasfatate de perspectiva sta in picioare intr-o camera cu spatele la usa, in vreme ce, dintr-un colt, un barbat, distrus insa de aceeasi perspectiva (pentru ca el este mic in comparatie cu dimensiunile camerei si cu toate obiectele aflate in interiorul acesteia!) se indreapta catre usa uriasa, la a carei clanta nu va ajunge niciodata. Pentru a-mi sprijini semnificatiile textului, am ales sa „extrag“ din tabou femeia, lasindul pe micutul barbat sa se descurce singur. Un detaliu: in usa camerei, parsivul de valon pictase, abia vizibila, in partea de jos, o gaura. Da, o gaura! Spre care cred ca se indrepta hotarit barbatul caruia, va repet, ii era imposibil sa ajunga la clanta. O gaura cu vopseaua pe margine tocita de atitea „puneri de ochi“, prin care, iarasi, perversul de Magritte ne lasa sa intelegem ca barbatul prizonier al „Omoaicei“ privea si el, cind si cind, afara, tinjind. Ei bine, atunci cind am primit coperta, tiparita la Calarasi, separat de continut, pe varianta definitiva a tabloului, gaura din usa disparuse. Pur […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }