George Ritzer. McDonaldizarea societatii.

  • Recomandă articolul
La Editura comunicare.ro a aparut de curind, cu sprijinul financiar al Bancii Mondiale si al Guvernului Romaniei, un volum de referinta al sociologului american George Ritzer: McDonaldizarea societatii. Apreciata, la zece ani de la prima aparitie, drept „o referinta obligatorie pentru studentii facultatilor de sociologie de peste Ocean“, lucrarea este considerata de catre Jonathan H. Turner (profesor la University of California) ca „opera a unui analist si a unui profet“, pornind de la ideea ca „O data cu inceputul secolului XXI, irationalitatea rationalitatii a devenit atit de evidenta incit a avut drept efect coagularea unor adevarate miscari ce se opun eficientei, controlului si calculabilitatii ce definesc modelul McDonald’s“. Avem de a face cu o descriere atenta a unui fenomen controversat, chiar demonizat de unii critici ai societatii de consum. O perspectiva critica excesiv ingrijorata ofera si George Ritzer, expunind intr-un stil „american“ clar, precis si placut, bazat pe o bibliografie foarte serioasa, pericolele mcdonaldizarii ca „simbol planetar“: „Chiar daca mcdonaldizarea va continua sa se accentueze, sper ca veti urma sfaturile date […] pentru a protesta impotriva celor mai nefaste efecte ale acestui fenomen si pentru a le atenua“. Rezultatul este o „critica din interior“, o sectiune prin istoria si actualitatea […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }