Gîndirea critică despre cinema este un mare cîştig al tinerei generaţii

  • Recomandă articolul
Aveam de gînd să scriu despre lansarea în limba română a unei serii complete a scrierilor lui Bazin (Ce este cinematograful? Vol. I, UNATC Press, 2014, traducere de Andreea Raţiu) şi a Notelor despre cinematograf ale lui Robert Bresson (UNATC Press, 2014, traducere de Iulia Gorzo), două cărţi fundamentale pentru cei care sînt interesaţi de cinema, fie din postura de autori, fie din postura de analişti ai fenomenului cinematografic. Proiectul editorial a fost iniţiat de Sorin Botoşăneanu şi dus la capăt cu ajutorul lui Andrei Rus (editor) şi al lui Andrei Gorzo (redactorul celor două volume). O colecţie de analiză şi teorie de film era necesară nu numai pentru UNATC, ci ca un semn de normalitate pentru cultura critică românească. În general, la noi traducerile cărţilor de teorie trec aproape neobservate sau sînt semnalate de cei implicaţi direct în proiect. Dau rapid un exemplu ales aleatoriu, dar fenomenul se repetă aproape de fiecare dată. În afară de textul Mădălinei Diaconu publicat în Observator cultural, aproape nimeni nu a scris despre traducereaDialecticii Luminilor de Adorno și Horkheimer, o carte capitală pentru orice spaţiu cultural. Teoria nu pare să ne intereseze decît dacă este „filtrată“, digerată mai întîi de autori din categoria […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12935 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }