Holocaust si Gulag: abordari prezidentiale si cercetari istorice

fragment

  • Recomandă articolul
Atit Raportul Wiesel, cit si Raportul Tismaneanu sint rezultatul muncii unor comisii instituite prin initiative prezidentiale. Comisii de experti si, in masuri diferite, si de personalitati socotite reprezentative, cele doua echipe au beneficiat de privilegiile si de ponoasele pe care trebuia sa le atraga dupa sine calitatea lor de comisii instituite de primul ales al tarii. Sa fi fost niste simple echipe de lucru cu statut obisnuit – alcatuite la nivelul unui institut sau chiar prin colaborare intre mai multe institutii interne ori/si externe –, accesul la resursele arhivistice si la logistica le-ar fi fost, probabil, restrictionat. Pe de alta parte, ar fi beneficiat de climatul mai calm si mai productiv al anonimatului, care ar fi redus, nu incape indoiala, presiunile publice asupra membrilor si ar fi facilitat mai buna concentrare asupra muncii specifice. Comisiile mentionate au fost instituite de presedintia Romaniei in doua ipostaze diferite ale acesteia. Comisia Wiesel s-a reunit si si-a indeplinit misiunea in vremea ultimului mandat Iliescu1, pe cind PSD-ul, o forta politica ce se declara in principiu de stinga, conducea tara2. Comisia Tismaneanu a luat fiinta in timpul mandatului lui Traian Basescu, personalitate cu un trecut de stinga3 de care a luat treptat distanta atit […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }