Identitati si coduri vizuale: violenta imaginii/imaginea violentei

  • Recomandă articolul
Arta contemporana se vede din nou pusa in scena (si in context) intr-o formula unificatoare. Oricum ar fi interpretata aceasta pozitie, ea este o problema de situare. Identitati si coduri vizuale: Violenta imaginii/Imaginea violentei se vrea a fi mobilul initiativei-experiment al unui proiect-pilot organizat de Institutul Goethe si Centrul Cultural Meta: Bienala de tineret care se va desfasura la Bucuresti in perioada 13 octombrie-12 noiembrie 2004. Intentia declarata a proiectului expozitional („punct de plecare“) apare ca reactie justificata in fata unui fenomen saturat. Vizibilul care ne inconjoara si ne asalteaza, vizibilul in exces se manifesta in mod direct asupra privirii, coplesita si exasperata. De aceea, curatorii-martori ai grupului 2 Meta (Maria Manolescu si Romelo Pervolovici) construiesc expozitia nu ca dare de seama (inca o Bienala pe scena festivalurilor artistice contemporane…), ci ca dare de sens. Interogatia propusa stirneste: se poate rezolva oare violenta imaginilor doar prin intruchipari/ reprezentari/ figurari ale violentei? In directia unei continue si dinamice hermeneutici sint invitati artisti si curatori din diverse spatii-regiuni-medii culturale, cu propriile raspunsuri si discursuri asupra asaltului imaginii. Si asta deoarece pentru a fi pe deplin argumentata, experienta imaginarului trebuie in mod necesar sa aiba un complement identitar. Cadrul functional al evenimentului propune […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }