IMAGINI VIRTUALE. Prin ciberspatiul romanesc

  • Recomandă articolul
Explorind arhiva offset 2005 (http:// offset.underconstruct.com), am gasit lucrarea unui artist care plonjeaza in virtualitatea ciberspatiului national, demascind virtutile si viciile romanilor. Este vorba de proiectul lui Mihai Gongu, New Young Romania. Artistul, copywriter la Graffiti BBDO, realizeaza o serie de bannere pentru web, cu o ironie si un sarcasm impresionante si cu o simplitate tehnica ignorind barocul de culori si de forme al retelei. Nu gasim aici o lucrare de arta in inteles pur estetic, ci una care transmite mesaje cu implicatii sociale si politice. Strategia de tip PR utilizata (fereastra pop-up) vrea sa atraga atentia navigatorilor din retea, dar este si un comentariu despre marketingul din Romania , despre societate in pragul intrarii in UE si despre „specificul“ national aflat in era tranzitiilor. Se construieste astfel un logo RO, un nou brand pentru tara „mioritica“. „Romanitatea“ proiectului, in contextul in care reteaua este inscrisa la bursa de valori a globalizarii si a transnationalului, nu poate fi decit binevenita. In acelasi timp, strategia este si un auto-comentariu, artistul incheind lucrarea in spirit (fals) optimist, cu ironica profesiune de credinta: „Sintem incintati sa va informam ca lucrurile s-au schimbat“ si ca „Vechea Romanie“, cea indoctrinata de comunism, cedeaza locul unei […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }