IMAGINI VIRTUALE. Reintoarcerea mesajelor nedorite

  • Recomandă articolul
Mesajele spam sint considerate formele de poluare sau zgomotele comunicarii, iar proprietarii casutelor de mail sau navigatorii doresc inlaturarea acestor intrusi. La artisti insa, aceste mesaje devin materiale brute numai bune de remodelat si de impregnat cu intentie si finalitate estetice. Un exemplu este Pseudocod de Alex Dragulescu, o colectie de experimente artistice software, bazate pe algoritmi si o serie de modele computationale. Acestea din urma sint aplicate unor surse de date diverse, de la baze de date la mesaje spam, blog-uri si imagini din jocurile pe calculator. Compilind texte din mesaje nedorite (spam) sau din jurnale on-line (blog), artistul scrie un program bazat pe secventele de litere sau pe alte modele pentru a crea imagini tridimensionale: flori, obiecte geometrice complexe, cladiri imposibile sau anemone de mare. Imaginile simulate sfideaza fotorealismul prin incercarea de cartografiere a datelor. Regimurile si regnurile se amesteca in mod halucinatoriu: spam-ul devine forma botanica sau arhitecturala, iar „resturile“ sociale, economice si politice ale comunicarii se incarca de valori estetice. La baza acestor imagini se afla textul si ideologia, puterea de manipulare si de propaganda, publicitatea sau, dimpotriva, comunicarea cenzurata. Informatiile nesolicitate, cel mai adesea avind caracter comercial, dar si malitios (adapostind virusi), enerveaza la culme […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }