In dialog

  • Recomandă articolul
Despre interior-exterior. Gellu NAUM in dialog cu Sanda Rosescu Editura Paralela 45, Pitesti, 2003, f.p. La mijlocul anilor ’70, Gellu Naum era un autor frecventat de tineri poeti ca Sebastian Reichmann, Dan Stanciu, din grupul carora facea parte si cea care va deveni o specialista in Jung, Sanda Rosescu; desi autorul Zenobiei incepuse sa isi construiasca o alta dimensiune poetica, prin „problematica“ pohemului (subtitlu pentru Tatal meu obosit, 1972) si a pohetilor, personaje din Copacul-animal (1971), o dimensiune ermetizanta, dupa cum afirma Ion Pop despre Athanor (1968) in monografia din 2001, Gellu Naum se bazeaza, totusi, in aceste dialoguri pe achizitiile teoretice din vremea grupului suprarealist al anilor ’40. Achizitii cu amprenta bretoniana, intarite la un moment dat de invitatia pe care i-o adreseaza Sandei Rosescu de a reciti unele afirmatii din Cerneala surda. Acest ciclu de „reflectii originale sau marturisiri imprumutate din precursorii sau din promotorii suprarealismului“ (Ion Pop) deschide Teribilul interzis din 1945, titlu descins din Primul manifest al lui Breton. Fiecare dintre cele sase dialoguri din iarna 1974/1975 are cite un motto ales din sinestezia Cernelii surde. „A fi disponibil“ si „a fi favorabil“ sint cuvinte-cheie ale dialogurilor, iesite ambele din exegeza dragostei nebune (L’amour fou), asa […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }