In Romania, gindirea despre universitate trebuie rearticulata. Interviu cu Irina BADESCU

  • Recomandă articolul
Irina Badescu a indeplinit din 1990 pina in februarie 2000 functia de sef al catedrei de franceza din Facultatea de Limbi Straine a Universitatii din Bucuresti. Are, pe linga o bogata experienta a meseriei sale, si obisnuinta „luptei“ cu reforma si cu tranzitia din invatamintul universitar, confruntat la ora actuala, pe linga rigorile administrative, cu schimbari de profunzime. E vorba de o alta conceptie despre subiect, despre om – ceea ce afecteaza din plin invatamintul, in special pe cel umanist – si de prioritatea absoluta a comunicarii, ce trebuie sa tina seama atit de indivizi, cit si de compatibilitatile dintre ei, intr-o perspectiva deschisa si democratica. Irina Badescu pledeaza pentru o iesire a invatamintului din logica imperativelor unice, dar si din cea binara, impartita intre necesitatile economice si cele ale performantei academice. Observatie valabila pentru toate domeniile unde obiectul activitatii, al creatiei presupune si totodata edifica o relatie intre oameni. Prioritatea absoluta a comunicarii Invatamintul romanesc se afla de zece ani de zile intr-o perpetua reforma. Credeti ca acest caracter al reformei se datoreaza exclusiv unui deficit de coerenta interna sau si unei crize a sistemului universitar in ansamblu? Am ocupat multi ani o functie de conducere, deci pot sa […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }