Intre farsa si drama
- 10-10-2000
- Nr. 33
-
Mihaela MICHAILOV
- Arte
- 0 Comentarii
Reluat din stagiunea trecuta, spectacolul cu Opt femei de Robert Thomas poate fi din nou vazut pe scena Teatrului „Toma Caragiu“ din Ploiesti. Transpunind scenic textul dramaturgului francez contemporan, Claudiu Goga a mizat pe un tip de conventie teatrala care propune melanjul ingenios dintre efectele de comedie si cele de drama (formula folosita de regizor si in Cerere in casatorie). E astfel vizibila din nou disponibilitatea regizorului pentru structuri dramatice complexe, pentru montarile dinamice si antrenante. Spectacolul imagineaza o farsa construita in jurul mortii jucate a lui Marcel. Pasionata cititoare de romane politiste, Catherine desconspira mascarada celorlalte sapte femei si le intretine constant teama unei posibile vinovatii. Aceasta virtuala invinuire compune si decompune ingenios un scenariu complicat, in care transferarea culpei devine salutara pentru ceilalti, iar suspiciunea generalizata – mobil al intregii actiuni. Personajele feminine recurg pe rind la diverse strategii care sa le disculpe de omorirea lui Marcel. In realitate, locvacitatea lor foarte feminina nu face decit sa le demasce. Reprosurile converg spre un punct comun, miza structurarii intregului scenariu: suspecta poate fi oricare din cele opt femei, gesturile lor nesigure, mimica si anxietatea prelungita compunind un ansamblu de indicii nuantate prin fiecare aparitie scenica. Tabloul de familie cu […]