Intre libertate si publicitate

  • Recomandă articolul
Ca subspecie amenintata cu disparitia, jurnalistul de investigatie este adus in situatia ingrata de a iesi la raport in fata patronatului, poate mai des ca reporterul, tocmai pentru ca este primul in stare sa dezvaluie agenda ascunsa a sefilor sai. Agenda poate contine o gama de intelegeri oculte cu centrii puterii si e capabila sa genereze mari neintelegeri in interiorul unei redactii. Cum ar fi, bunaoara, mecanismul onctuos al publicitatii de stat, cea care a creat o stare de semidependenta a presei fata de economia dirijata; relatie care a evoluat pina la starea de vasalitate a media fata de putere. Jocul dublu practicat de anumite cotidiane, precum Adevarul, care face servicii puterii si aduce deservicii libertatii de expresie, tradeaza starea de impilare in care a ajuns presa, gratie angajamentelor contractuale ale administratorilor ei cu dirijorii publicitatii de stat. In alte situatii, interesele unei societati comerciale care ofera publicitate unui ziar se pot rasfringe si asupra tertilor clienti ai societatii in cauza, care fac obiectul unor sicanari in publicatia care si-a propus sa atraga publicitatea. Cu alte cuvinte, iei la pachet contractul, impreuna cu o garnitura de nume pe care esti conditionat sa le protejezi prin tacere si sa le exonerezi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }