Intre tensiunile expresionismului si noul umanism

  • Recomandă articolul
Muzeul National de Arta al Romaniei Cabinetul de Desene si Gravuri Expozitia Lola Schmierer Roth. Pictura si Grafica. Donatia sotilor Anne-Louise Roth si Alexandru Cezar Ionescu 23 noiembrie 2005-26 februarie 2006 Salile Kretzulescu Apreciata in mediile culturale ale Galatiului natal, creatia Lolei Schmierer Roth a ramas oarecum in umbra in contextul studiilor dedicate avangardei istorice romanesti. A fost, asadar, o pictorita putin recunoscuta, desi, dupa 1919, a asimilat multiple directii stilistice – divizionismul lui Van Gogh, expresionismul lui Kokoschka, abstractionismul lui Kandinsky, cubismul analitic –, pe care le-a experimentat cu rezultate de exceptie. Acestea s-au contopit si s-au sublimat la maturitate intr-o conceptie unitara si originala, indatorata, surprinzator, neoclasicismului promovat teoretic ca agent regenerator al artei franceze de criticul Waldemar George pe care artista l-a cunoscut in 1936 si cu care a corespondat. Vom incerca sa prezentam sumar citeva repere stilistice ale drumului formativ sinuos parcurs de Lola Schmierer Roth, subliniind faptul ca frecventarea unor medii artistice de exceptie si contactul cu profesori renumiti i-au fost in mare masura inlesnite si de bunicul ei, savantul filolog Haiman Tiktin. Originara dintr-o familie bogata de armatori si negustori evrei din Galati, viitoarea artista a beneficiat de o educatie solida, in consonanta cu […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }