INVATAMINT. Andra VASILESCU; Mioara POPESCU, Admiterea in liceu

  • Recomandă articolul
Andra VASILESCU, Mioara POPESCU Admiterea in liceu. Exercitii recapitulative de limba romana Editura Humanitas Educational, Colectia „Cartile elevului“, Bucuresti, 2002, 182 p., f.p. Adaptindu-se in mod firesc reformei din invatamint – noilor manuale, noilor examene, noilor cerinte –, vechile auxiliare scolare tip „analize gramaticale“ au fost inlocuite cu „testele pentru capacitate/bacalaureat“. Atita doar ca schimbarea pare a fi avut loc doar la nivel formal, inlocuind tipurile de cerinte, dar proliferind un format unic, care nu modifica prea mult modul de lucru al elevului. Schimbarea de fond pe care o vizeaza reforma, aceea de transformare a relatiei unidirectionale profesor-elev intr-o relatie de reciprocitate, care ii asigura elevului un rol activ in invatare, se produce ceva mai lent. Noile manuale alternative ezita inca in a adopta integral noua directie, incercind un compromis intre spiritul traditional si elementele moderne. Neavind, deci, instrumente de lucru care sa le vina in ajutor, profesorii, la rindul lor, nu pot renunta definitiv la vechea metoda. Desi poate titlul Admiterea in liceu. Exercitii recapitulative de limba romana sugereaza ca lucrarea n-ar fi decit o alta culegere de teste, adaugindu-se numeroaselor deja existente, la o privire mai atenta volumul este diferit (nu intimplator, probabil, a aparut sub sigla „Invata […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }