Invatamint: revista Perspective

  • Recomandă articolul
Tema numarului 2/2001 al excelentei reviste de didactica a limbii si literaturii romane Perspective din Cluj este… Poezia evaluarii. In fond, dincolo de rigurozitatea „baremurilor“ si a „itemilor“, evaluarea e „imprevizibila“, „subiectiva“, „surprinzatoare“, „holistica“, deci si… poetica. Dosar-ul teoretic e asigurat de citeva eseuri de pragmatica a invatarii si a relatiilor cu literaritatea textului: De ce predam literatura? de Charles Temple, Textul literar scris de elevi sau despre asezarea de cealalta parte a cartii de Alina Pamfil si Profesorul-cercetator de Jim Wile si Aurela Zisi, pledoarii subtile pentru complementaritatea abordarilor „traditionale“, „inalte“ si a celor pluraliste, decanonizante, extraliterare. Sectiunea a II-a (Experiente) propune mai multe metode combinate de evaluare si autoevaluare in procesul predarii/invatarii limbii si literaturii romane. Dezvoltarea creativitatii cu ajutorul poeziei (si nu numai), metode de „improspatare a lecturii unor texte prea mult recitate“, atelierele de scriere ca metoda evaluativa, jocul de rol, interpretarea productiva a textelor dramatice sint numai citeva dintre „ofertele“ expuse cu rigoare, imaginatie si pragmatism de profesorii Monica Onojescu, Ancuta Pirvu, Victoria Gal, Ioana Tamiian, Delia Gombos, Iuliu Pirvu, Laura Gabriela Laza, Calina Vancea, Simona-Elena Bernat, Dorina Kudor, Luminita Medesan, Monica Ilutiu si Ortansa Popa. Sectiunea Puncte de vedere se ocupa de Proba orala […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }