Irina Mavrodin: o carte pentru aducere aminte

Gabriel POPESCU (coordonator) - Opera ca proiect. Studii în amintirea Irinei Mavrodin

  • Recomandă articolul
Atunci cînd, pe la sfîrşitul lui mai 2012, Irina Mavrodin trecea în nefiinţă, deşi era indubitabil că literatura română suferea o enormă pierdere, inerţia lumii noastre intelectuale a împiedicat o reacţie (mai) adecvată. Atunci, ca şi acum, altele erau priorităţile dîmboviţene… din păcate. Doar prin excepţie s-au găsit voci care să deplîngă această autentică traumă a unui sistem cultural ce-şi (re-)descoperă nedrept de tîrziu temeiurile. Realizăm puţinătatea fiinţei noastre intelectuale abia după ce valorile adevărate ne părăsesc. Dar aceasta este o maladie recurentă în patria Mioriţei. Nil nove sub sole. Prezenţă spirituală de anvergură, Irina Mavrodin a fost şi un om deosebit de bun. Am avut privilegiul să o cunosc tardiv, pe cînd luam parte, alături de alţi cîţiva scriitori pasionaţi de opera şi biografia cioraniană, la lucrările Colocviului Internaţional „Emil Cioran“ de la Sibiu-Răşinari, iniţiate şi organizate de un alt mare dispărut, flamandul Eugène van Itterbeek. Ce m-a izbit de la prima vedere a fost incredibila ei toleranţă, precum şi generozitatea de a căuta punţi de comunicare, chiar şi în situaţii de un antagonism cognitiv acut. Animată de o răbdare de tip zen, Irina Mavrodin încerca să înţeleagă punctul de vedere al alterului şi să găsească un no man’s […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.