ISTORIA DIN CUTIA DE PANTOFI. Drumurile din preajmă

  • Recomandă articolul
În fişa 3650 din cutiile de pantofi ale istoriei mele, la anul 1856, „Consiliul municipal informează că este gata să sprijine constr. de mori cu aburi de către întreprinzători calificaţi. Întreprinzătorul este obligat să ridice această moară pe un teren propr. Orăşenească“. Acelaşi Consiliu ţine să lumineze investitorii în legătură cu avantajele pe care le au ridicând moara cu pricina. O să vedeţi că printre suspomenitele avantaje, drumurile – sau „căile de comunicaţie“,  cum li se spunea corect la vremea respectivă – au un rol de mare importanţă (a se vedea nesocotirea aceloraşi „căi de comunicaţie“ pentru mai marii din vremurile de azi – n.n.!). Iată textul cu pricina „Ts. este centrul unei regiuni deosebit de bogate în cereale; este centrul acestui comerţ nu numai pentru BD (Belgrad?), ci şi ptr. Ardeal şi Principate; căi de comunicaţie: Canalul Bega, şosele bine îngrijite, iar până într-un an – calea ferată care va fi prelungită spre Dunăre şi spre Ardeal. Comerţul cu făină cu Ardealul şi Voevodatul Serbiei se dezvoltă continuu. În Tmsw. Hg.1856;236“. Drumurile le găsim şi în poveştile medievale ale locului: „Septembrie 11 (…) „…un ienicer, prinzând o cătană, pe nume Topal, care de ani de zile ţinea drumurile din […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }