Jérôme GARCIN (coord.), Noile mitologii

Volum în curs de apariţie la Editura Art. Traducere din limba franceză şi note de Mona Ţepeneag

  • Recomandă articolul
În 1957, Roland Barthes publica Mitologii, un splendid şi acid portret al societăţii de consum. E momentul, după mai bine de cincizeci de ani, să deschidem şi noi bazarul anilor 2000. Sub coordonarea lui Jérôme Garcin, cunoscut scriitor şi om de televiziune din Franţa, 57 de romancieri, filozofi, sociologi, istorici, economişti, psihanalişti (printre care Catherine Millet, Philippe Sollers, Frédéric Beigbeder, David Le Breton, Patrick Rambaud, Paul Virilio) vorbesc despre cîte o „nouă mitologie“. De la iPod la companiile low-cost, de la „Fumatul ucide“ la plasturele antitabagic, de la 4×4 la Smart, de la Kate Moss la trupul dezgolit al lui Emmanuelle Béart, de la Google la blog, de la Botox la 9/11, de la geanta XXL la instalatorul polonez. Scurt, incisiv şi nonşalant.   Pierre Assouline Michel Houellebecq Acest individ este un simptom în sine. O asemenea lovitură a sorţii nu-i ameninţă decît pe scriitorii transferaţi de la rubrica literară la cea a fenomenelor sociale. E un lucru cu care te poţi mîndri, dar, în acelaşi timp, de care te poţi plînge, căci de la fenomen la energumen nu e decît un pas. Şi totuşi, Michel Houellebecq păşise cu dreptul în viaţă pe vremea cînd conducea Departamentul de Informatică din […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }