Joël Pommerat, teatru şi operă
- 23-05-2014
- Nr. 723
-
Oltiţa CÎNTEC
- Internaţional
- 0 Comentarii
Jucat, în 2004, cu mare succes, în cadrul propriei companii „Louis Brouillard“, spectacolul Au monde a fost reluat în 2013 la Odéon Théâtre de l’Europe din Paris, iar anul acesta, la Teatrul Naţional Bruxelles, instituţii la care Joël Pommerat este artist asociat. Textul, subiectul, corpurile actorilor, eclerajul, raportul lumină-umbre-întuneric, geometria mișcărilor în scenă construiesc o atmosferă stranie, dar magnetică, pe care toţi cei care i-au văzut vreuna dintre creaţii o recunosc imediat. E o semnătură care i-a adus lui Pommerat celebritatea în toate spaţiile teatrale europene de prestigiu, unde e invitat să creeze ori să deschidă festivaluri de top. Reluarea de-acum concretizează visul acestui artist, care, cu o excepţie recentă, Une année sans été de Catherine Anne, nu pune în scenă decît propriile scrieri, menţinîndu-şi vii producţiile un timp cît mai îndelungat. Completarea motivaţiei trebuie să fi fost și interesul Teatrului Regal La Monnaie din Bruxelles de a realiza un spectacol de operă cu piesa omonimă, în regia lui Pommerat. Francezul nu e la prima experienţă în genul operei. Oscar Bianchi a compus Thanks to my eyes (2011), după Grâce à mes yeux, iar colaborator la compoziţia muzicală i-a fost acum Philippe Boesmans. Rezultatul a fost o operă în trei […]