Jurnal de eveniment, cronologie si citeva marturisiri
- 19-10-2006
- Nr. 343
-
Observator Cultural
- SUPLIMENT
- 0 Comentarii
Proiectul DaDa a fost gindit sub forma a trei module interdisciplinare, cu scop educativ, readucind in centrul atentiei modelele franceze in cultura. Primele doua module, desfasurate intre 2 si 7 octombrie, au fost ateliere de creatie pentru elevi, iar modulul al treilea, intre 8 si 10 octombrie, adresat in special profesorilor, dar si publicului larg, a fost un set de mini-conferinte sustinute de specialisti pe teme din diverse domenii. Modulul I, primele trei zile, numit AnapoDaDa, au fost trei ateliere de creatie pentru elevi clasele IV, V, VI, VII, X si XI. Primele doua ateliere, Altfel/Différent si Miscare/Mouvement – coordonate de Dorothea Nicolescu (muzeograf la MNLR) si Aura Clara Marinescu (in prezent jurnalista la Cronica Romana, insa cu o substantiala experienta didactica in urma) – au fost centrate pe joc si joaca, experimentind si provocind la creatie pe copii, care si-au corectat si ideea gresita ca se afla la „Muzeul Francofoniei“. Au avut de descoperit cam ce inseamna francofonie si de ce au tot auzit acest cuvint in jurul lor in ultima vreme. A treia zi, atelierul Schimbare/ Changement, coordonat de Alexandru Matei (lector la catedra de franceza a Universitatii „Spiru Haret“ si critic literar), i-a provocat pe liceeni la […]