Jurnal din vremuri de prigoană (trailer)

  • Recomandă articolul
Ironia face ca jurnalul din anii 1937-1944 al doctorului Emil Dorian să apară pentru prima dată în limba română în 1996, odată cu Jurnalul lui Mihail Sebastian. Primul a trecut aproape neobservat, cel de-al doilea a schimbat modul în care ne raportăm la perioada interbelică. Și, dacă la Mihail Sebastian, prigoana evreilor era consemnată în marginea altor observații, care jucau un rol mai central în consemnările sale diaristice, în cazul lui Emil Dorian, suferințele unei întregi comunități sînt consemnate cu o luciditate și directețe aproape jurnalistice, înregistrarea lor devenind una dintre preocupările centrale ale unei conștiințe critice care nu mistifică și nu reduce în nici un fel atrocitățile la care este martoră. Tocmai aceste însemnări ale lui Emil Dorian devin principala sursă/ voce narativă a filmului-eseu/ documentar lansat recent de Radu Jude. Țara moartă spune o poveste/ creează o istorie despre perioada interbelică prin realizarea unui jurnal fotografic al vieții cotidiene. Colajul este compus din imaginile realizate de Costică Acsinte, un fotograf profesionist din perioada interbelică, proprietarul unui studio foto din Slobozia, găsite la Muzeul Județean Ialomița. Peste această relatare vizuală a vieții cotidiene este suprapus un voice-over realizat, în mare parte, din citirea (de către Radu Jude însuși) a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12918 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }