„La un moment dat, cineva a decis să transforme Broadway-ul într-un brand“

Dialog cu John EISNER

  • Recomandă articolul
John Eisner a fondat Lark Play Development Center, la New York, în 1994, ca o comunitate de oameni de teatru destinată susţinerii dezvoltării de text nou. I-a trebuit un deceniu pentru a deveni o idee de succes, chiar şi într-o cultură a dramaturgului, însă acum e una dintre cele mai puternice instituţii creatoare. Venit în România, la Tîrgu Mureş, pentru un atelier de scriere dramatică realizat de Lark în parteneriat cu Universitatea de Arte (şi susţinut de Michael Bradford şi Saviana Stănescu), şi, bineînţeles, pe fondul recentelor discuţii despre tăierile de personal din teatrele româneşti, John Eisner vorbeşte despre ce înseamnă Broadway-ul şi cum se finanţează teatrul în societatea americană.   Kristoffer Diaz, Sarah Ruhl, Rajiv Joseph şi, last but not least, Brian Yorkey, finaliştii şi cîştigătorul Premiului Pulitzer pentru Dramaturgie în anul 2010, toţi au trecut prin atelierele de la Lark. E o coincidenţă unică, mi se pare, dar a avut ea un impact (financiar) asupra instituţiei pe care o conduceţi? Toţi aceşti autori au lucrat timp de mai mulţi ani la textele lor, întîmplător, momentul definitoriu desfăşurîndu-se la Lark. Vă daţi seama că, în Statele Unite, sînt mulţi dramaturgi cu care nu lucrăm. La fel, noi lucrăm cu […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }