Literaturen…

  • Recomandă articolul
– Literatura de entertainment in dezbatere Sub titlul Entertainment de calitate, numarul din decembrie al revistei Literaturen se ocupa de situatia literaturii contemporane, aflata mai mult decit oricind intr-o situatie conflictuala: dorinta de a produce valori estetice (inalte) si necesitatea de a placea publicului larg. Grupajul tematic se deschide cu un cuprinzator articol al lui Stephan Porombka, care, sub formula „de la postmodernism la mood management“, analizeaza „programul estetic secret“ al scenei literare actuale din Occident, tinzind sa contureze o „istorie de succes“ a literaturii usoare, de entertainment. Autorul porneste de la premisa ca delectarea, atunci cind este de calitate, nu poate avea decit influente pozitive asupra consumatorului contemporan de media. E ceea ce vrea de la literatura cititorul contemporan, dorinta de care tine seama politica de marketing a pietei de carte. in programul editurilor, in librariile de orice fel, reclamele nu inceteaza sa promita publicului „delectare“ de cea mai buna calitate. Ce se ascunde, de fapt, in spatele acestei formule? Tocmai reteta de succes a literaturii (de valoare) in lumea contemporana, in era globala si mediala, este de parere Porombka. Dupa deja clasicele Numele trandafirului al lui Eco sau Parfumul lui Patrick Süskind, anii ’90 ai secolului trecut sint […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }