Lucrezia Borgia: cu mască, fără mască

  • Recomandă articolul
„Cînd am început să scriu, n-am avut neapărat un roman în minte. Iar ceea ce a rezultat a fost o carte construită în jurul dialogurilor dintre personaje. Acestea vorbesc, interacţionează sau se luptă unele cu celelalte. Eu n-am făcut altceva decît să caut adevărul“, spunea Dario Fo, într-un interviu pe care l-a acordat la puţină vreme după apariţia primului său roman, Fiica papei. Un roman neaşteptat şi o protagonistă pe măsură Afirmat mai cu seamă ca dramaturg, însă cunoscut deopotrivă ca actor, regizor, scenograf sau pictor, italianul Dario Fo (1926-2016), laureatul Premiului Nobel pentru Literatură din anul 1997, nu a încetat să surprindă publicul de-a lungul întregii sale existenţe; astfel încît, în 2014, cînd poate că nimeni nu se mai aştepta la aşa ceva, debutează din nou, de astă dată ca autor al unui roman, La figlia del papa, care devine cea mai vîndută carte a anului în Italia. Sigur, însă, că, fiind vorba despre extraordinarul geniu comic şi dramatic care a fost Dario Fo, textul se conformează (destul de) greu regulilor genului romanesc. Mai precis, le depăşeşte şi le interpretează permanent într-un mod extrem de liber, ca şi cum spaţiul canonic al romanului aşa cum îl şti(a)m ar fi insuficient […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12886 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }