Mass-media, puterea si mafia

  • Recomandă articolul
O mare parte a presei autohtone s-a pus in ultimii ani la cheremul puterii, primind in schimb diverse facilitati, inclusiv fonduri substantiale prin publicitate de stat. In perioada 2001-2004, cabinetul Nastase a cheltuit peste 65 de milioane de euro pentru a cumpara bunavointa presei. Premierul Calin Popescu Tariceanu a facut publica aceasta informatie, ascunsa cu grija de predecesorul sau, pentru a argumenta necesitatea reglementarii prin lege a fondurilor pentru publicitatea de stat. Prim-ministrul a spus apasat ca „guvernul actual are vointa politica de a nu folosi bani publici pentru a controla presa“. Campaniile agresive impotriva noii puteri declansate de majoritatea trusturilor de presa imediat dupa alegeri vizau, dincolo de alte interese si aceste fonduri cu care au fost obisnuite din perioada fostei guvernari. Doar in 2004 Ministerul Transporturilor a platit aproape 500 de mii de euro pentru publicitate in presa scrisa, iar CFR, o companie falimentara, peste 100 de mii. Miron Mitrea, fostul ministru de resort, a fost astfel ocolit de orice scandal. Tot in contul fostei guvernari a platit: Petrom (pe vremea cind era companie de stat) aproape un million si jumatate de euro, Posta Romana un million, Aeroportul Otopeni 120 de mii de euro, Ministerul Comunicatilor 170 de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }