Masteratul va capata o pondere mult mai mare. Interviu cu Liviu PAPADIMA

...Decanul Facultatii de Litere, Universitatea Bucuresti

  • Recomandă articolul
Care sint implicatiile pe care Procesul Bologna le are asupra invatamintului superior romanesc? Sint doua implicatii majore. Prima confirma o tendinta care se cunoaste deja de mai multe decenii in invatamintul superior, si anume masificarea acestuia. A doua implicatie, foarte importanta, este o mai clara si, sa speram, mai eficienta ierarhizare a nivelurilor invatamintului superior. Pina acum am avut un sistem in care ponderea cea mare revenea parcursului de licenta. Masteratul era, si inca este, mai degraba o anexa. El poarta oricum titulatura de studii aprofundate, deci cumva ramine in perimetrul licentei. In conditiile trecerii la structura de tip Bologna, licenta va deveni mult mai larga, mai generala si va presupune o calificare mai joasa decit cea a licentei de pina acum. In schimb, masteratul va capata o pondere si o importanta mult mai mare. Acesta este Proiectul. Teoretic. Cum va functiona el este un semn de intrebare. Exista dezbateri aprinse in momentul de fata asupra acestui proiect, in tarile care a fost deja implementat. Exista critici foarte dure. In Italia, de pilda, surpriza a fost ca o mare parte din absolventii cu licenta s-au multumit cu aceasta diploma si nu au dorit sa continue parcursul universitar pe care il […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }