Maternitate şi maturitate

  • Recomandă articolul
Poziţia copilului, al treilea lungmetraj al regizorului Călin Peter Netzer (după Maria şi Medalia de onoare, ambele hituri festivaliere la vremea lor), este cel mai personal, cel mai îndrăzneţ, cel mai pătrunzător şi, în consecinţă, cel mai reuşit dintre toate.   Cine nu s-a convins pînă acum că Lu­miniţa Gheorghiu este o foarte mare actriţă trebuie să vadă Poziţia copilului (iar cine s-a convins, cu atît mai mult). Consacrată prin excelenta interpretare a rolurilor secundare (nu e întîmplător că reputatul cineast austriac Michael Haneke a distribuit-o de două ori, iar Cristi Puiu nu a uitat-o la nici unul dintre cele trei lungmetraje cunoscute ale sale, în Moartea domnului Lăzărescu făcînd-o treptat vioara întîi a filmului), Luminiţa Gheor­ghiu este absolut monumentală în rolul Corneliei „Neli“ Kenereş – scenografă cu studii de arhitectură, ce a refuzat să adopte numele soţului (chirurgul Aurelian „Relu“ Făgă­răşanu, interpretat de Florin Zamfirescu), pe care îl domină autoritar (chiar dacă îi permite, de pildă, unele împunsături legate de prenumele ei). Însă sexagenara şi-ar dori mult mai mult să se impună în faţa fiului Barbu (Bogdan Dumitra­che), doctorand în chimie, pe care simte că l-a pierdut definitiv de sub control de cînd, cu trei ani în urmă, în […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.