MOBILIER MEDIEVAL. Maestrii ebenisti ai barocului italian (II)

  • Recomandă articolul
Chemat la Venetia sa sculpteze un monument funerar, Parodi il primeste in atelierul sau pe Andrea Brustolon, care va deveni un remarcabil artizan al sculpturii in lemn. Ca si maestrul sau, Brustolon (1662-1732) s-a bucurat de un sejur la Roma, pe care-l va petrece sub fascinatia sculpturii lui Bernini. Virtuozitatea lui Brustolon poate deveni uneori un scop in sine, fantezia lemnului dur, de cimsir, iesit din miinile sale cunoaste cele mai indraznete si neasteptate interpretari. Muzeul de la Ca’Rezzonico din Venetia conserva cele mai frumoase dintre piesele sale, la fel ca si Palazzo Quirinale din Roma. Este vorba mai ales de scaune si fotolii comandate de diferite familii venetiene, piese decorate cu sculpturi alegorice reprezentind lunile si anotimpurile, acompaniate de frunzis bogat, flori si fructe emblematice. La un alt set de scaune, bratele, picioarele si antretoazele sugereaza trunchiuri brute, noduroase, de copaci, impletite cu frunze si circei de vi-ta-de-vie, consolele reprezentind trupuri de mauri (fig. 1). De altfel, Brustolon introduce in decoratia sculpturala maurul, figuratie exotica ce da savoare si inedit pieselor sale. Ebenistul il foloseste cu generozitate la console, gheridoane si fotolii, mobile de un rafinament fascinant, pline de miscare si de jocuri de lumini si umbre. Cu totul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }