Mr. Biss

  • Recomandă articolul
In fiecare zi, la ora 4 dupa-amiaza, cind oamenii incep sa se intoarca acasa dupa o zi de munca, se plaseaza la intrarea uneia dintre statiile de metrou din centrul orasului, aceeasi de fiecare data. Ii saluta pe trecatorii grabiti, le zimbeste. Multi se opresc, stau de vorba cu el, ii cumpara revista dupa numele careia a fost poreclit de münchenezi Mr. Biss, cel mai faimos boschetar al orasului, unul dintre cei 100 de vinzatori ai publicatiei BISS – cuvint german care inseamna muscatura, dar si… dupa cum imi explica Mr. Biss: „BISS este abrevierea cuvintelor Buerger in Sozialen Schwierigkeiten (cetateni cu probleme sociale). Adica nu trebuie neaparat sa fii boschetar ca sa poti fi ajutat de BISS. 90 la suta dintre noi am fost oameni fara adapost, dar intre timp aproape toti au unde locui, cu ajutorul proiectului BISS“. In intreaga Germanie sint publicate 45 de ziare si reviste ale boschetarilor. La München apar lunar, cu un tiraj de 50 de mii de exemplare, mai mare decit in alte orase. O revista BISS costa 1 Euro si 50 de centi, din care vinzatorul primeste 80 de centi. Redactia isi acopera cheltuielile mai ales din donatii, dar si din amenzile […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }