MUZICA. Aplaudindu-i pe romani la Staatsoper Viena

  • Recomandă articolul
Daca rasfoiesti programul stagiunii de la Staatsoper Viena, te frapeaza prezenta constanta si bogata a solistilor romani distribuiti, aproape seara de seara, in roluri importante. Este un aspect care, de multi ani, subliniaza calitatea vocala si interpretativa a celor formati in tara, afirmati apoi pe aceasta scena legendara. Iar pe linga cei angajati, apreciati adesea chiar si de cei mai severi cronicari, sint invitati sa evolueze, in spectacole de referinta, artisti a caror cota este de multa vreme recunoscuta in marile teatre din lume. Daca in vara comentam succesul Adinei Nitescu in rolul titular din Manon Lescaut de Puccini sau al Elenei Mosuc in Rigoletto de Verdi, in luna octombrie a revenit, dupa vreo noua ani, Angela Gheorghiu, pentru a cinta in Boema, partenera fiindu-i una dintre sopranele binecunoscute la Viena, Simina Ivan. Aflindu-ma in capitala Austriei, am avut bucuria sa aplaud, in doua seri consecutiv, patru solisti romani – in Don Giovanni de Mozart, Donna Elvira a fost Celia Costea (stabilita la Atena), impresionanta in prima arie, mai estompata ulterior, dar incadrindu-se cu acuratete in distributia ce a inclus si „virfuri“ si solisti onesti. Pentru ca a fost un regal al vocilor superbe de bas-bariton, cu Bryn Terfel intr-un […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }