MUZICA. Capitanul folkului romanesc

  • Recomandă articolul
Cacealmaua numita Cenaclul Flacara a inceput ca o manifestare poetico-muzicala si a sfirsit ca o falsa miscare populara. Daca s-ar fi desfasurat intr-o societate libera, miscarea devenea partid politic, a carui evolutie poate fi lesne intuita, date fiind premizele si ambitiile liderului. Cum situatia politica a Romaniei la vremea respectiva era cea bine stiuta, gaselnita este un exemplu de libertate controlata, de manipulare a mentalitatilor, de mistificare, de confuzie a valorilor. Sa vezi intr-un acelasi spectacol formatia Phoenix si pe Ionela Copaciu, bunaoara. Sa-si recite versurile Claudiu Iordache in contextul poemelor lui Bacovia, Nichita Stanescu sau Doinas. Sa admiri un actor de la Teatrul National, Ovidiu Iuliu Moldovan, parca, recitind Eminescu. Si apoi sa-l asculti pe Valeriu Penisoara lalaind nu-stiu-ce despre mos Ion Roata. Etc. N-am cunoscut culisele cenaclului, nici n-am stat de vorba cu participantii de pe scena; nu stiu, deci, daca aceasta confuzie a fost comisa intentionat. Dar intretinuta a fost, ba chiar promovata prin televiziune la rang de politica nationala, cu denumirea de Antena va apartine, totul pus sub lozinca „democratia culturii“ in Cintarea Romaniei. Spectator al manifestarilor din ’75-’76 fiind, la o virsta cind asemenea chestii lasa urme, resimt si azi efectele indoctrinarii masive. Nu mi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }