MUZICĂ. De la Mai ’68 la …’69: revoluţia Gainsbourg

  • Recomandă articolul
Legătura dintre Serge Gainsbourg şi mişcarea socială din 1968 nu este dintre cele mai evidente, artistul nefiind dintre cei care au luat poziţie. Din contră, cum singur susţine, Gainsbourg nu a ridicat un deget pe toată durata efervescenţelor stradale cunoscute generic azi ca „mai ’68“. Tot după propriile declaraţii, în vîltoarea evenimentelor se găsea instalat confortabil într-o cameră a hotelului preferat (Hilton şi este vorba probabil de cea cu numărul 642), unde s-a întreţinut îndelung cu „o puştoaică“. Oarecum în apărarea lui, tot Serge afirmă că s-ar fi gîndit cu multă compasiune la acei copii neînarmaţi în faţa autorităţilor şi că, „în spirit“, se afla de partea lor… Cine era puştoaica nu mai contează azi şi probabil nu prea a contat nici atunci, cert este că la momentul respectiv o cunoscuse deja pe muza muzelor sale, Jane, cu care avea să marcheze definitiv şi public trecerea de la revoluţia lui mai ’68 la cea din ’69, zis şi année érotique.   Serge şi muzele sale Contemporanilor lui Gainsbourg le-ar fi fost dificil să-l descrie în cîteva cuvinte… la 17 ani de la moartea lui, misiunea pare cu atît mai ingrată. Dacă ne limităm la o listă a activităţilor profesionale, Gainsbourg […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }