MUZICĂ. Nopți baroce la Palatul Béhague (II)

  • Recomandă articolul
După o pauză inopinată de trei săptămîni, reînnodăm în acest număr firul cronicii Festivalului Nuits Baroques au Palais de Béhague, desfășurat la Paris în perioada 6-12 iunie 2012. Așa cum spuneam în prima parte a acestei cronici, tema acestei ediții – „Pasiune. Voci feminine“ – a fost verificată de primele trei recitaluri ale festivalului care, luate împreună, ar putea ușor servi drept radiografie a receptării revoluției baroce la vîrfurile școlii românești de canto. Dacă despre recitalurile Ruxandrei Donose (6 iunie) și ale Teodorei Gheorghiu (7 iunie) am scris pe larg și entuziast, seara consacrată mezzosopranei Viorica Cortez mi-a lăsat impresii mai curînd contradictorii. Pe de o parte, longevitatea artistică a mezzosopranei (n. 1935) constituie un privilegiu în sine, mai cu seamă pentru publicul tînăr și pentru cei care nu au avut șansa de a o auzi în anii ’70, în perioada de apogeu a carierei sale internaționale. E de la sine înțeles că valoarea simbolică a unui astfel de recital refuză instrumentariul uzual al unei recenzii de concert.   Pe de altă parte, interpretarea Vioricăi Cortez a evitat orice contact cu interpretarea documentată istoric a muzicii baroce, care a servit măcar de punct de plecare pentru toate celelalte concerte din […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }