MUZICĂ. Premiere de primăvară

  • Recomandă articolul
Cu siguranţă, teatrele lirice oferă, la început de primăvară, cele mai multe noutăţi menite să atragă publicul prin diversificarea repertorială sau prin distribuţii în general interesante, uneori chiar performante. Dacă Teatrul Liric din Craiova a propus noua montare Rigoletto de Verdi, Opera din Timişoara a oferit opera mozartiană Nunta lui Figaro în excelenta viziune semnată de regizoarea Marina Emandi-Tiron, în scenografia clasică imaginată de Geta Medinski. Optînd pentru o abordare tradiţională, dar cu repere adesea inedite şi de efect, în decoruri rococo şi costume de epocă elegante şi sugestive, completînd ambianţa prin proiecţii inteligente şi funcţionale, regia propune personaje bine creionate, mereu în mişcare, „inventînd“ un Amoraş simpatic, pus pe şotii, care îi „săgetează“ pe eroii ce se „combină“ într-o intrigă ce astfel capătă logică. O noutate este şi Cherubino – tratat ca un puşti aflat încă la vîrsta pantalonilor scurţi (la propriu), rîzînd din orice, amuzat permanent de propriile năzbîtii –, dar şi Barbarina, o fetiţă de vreo 10-11 ani, cu fundiţe, ciorapi tărcaţi şi fustă scurtă, aşa cum probabil a gîndit-o şi autorul, tipologii ideal interpretate de Gabriela Varvari, respectiv Cristina Sîrb, aducînd, pe lîngă glasuri frumoase, foarte bine conduse, şi farmecul unui talent scenic aparte, plin de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }