MUZICĂ. Un Don Giovanni mult prea „altfel“

  • Recomandă articolul
Am asistat la cel de al şaselea spectacol (18 aprilie) din seria de opt cuDon Giovanni de Mozart, cea mai recentă premieră de la  Teatro Real din Madrid. Este, din nou, o coproducţie – formulă obişnuită de mulţi ani în viaţa muzicală apuseană, în care mai multe teatre îşi unesc forţele financiare, împart costurile şi au, astfel, mult mai des producţii noi pe afişe decît dacă ar fi singurii producători – în care au fost implicaţi  Festivalul Aix-en-Provence, Teatrul Balşoi din Moscova, Compania Canadiană de Operă din Toronto şi teatrul madrilen. În urmă cu doi ani, am văzut la Teatro Real un splendid Idomeneo de Mozart, astfel încît era normal să am şi de la acest Don Giovanni aşteptări la fel de mari. Din păcate, decepţia a fost profundă şi pot spune că nici­odată, niciunde în lume, nu am mai văzut un spectacol atît de prost. Aprecierea vizează, în egală măsură, atît versiunea regizorală, cît şi pe cea muzicală. Numele regizorului rus Dmitri Cerniakov este astăzi bine cunoscut în viaţa internaţională a teatrului liric, şi asta mai ales în urma unor viziuni şocante aplicate unor partituri clasice. A lucrat la Scala din Milano, la Metro­po­litan Opera House din New York, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }