Nae Ionescu şi funcţia epistemologică a iubirii

  • Recomandă articolul
Serialul de la TVR intitulat Profesorul şi discipolii, regizat şi produs de Radu Găină, şi-a propus să prezinte publicului „modelul formativ“ care i-a avut ca personaje pe Nae Ionescu şi pe Cioran, Eliade, Noica, Vulcănescu, Sebastian, dar şi pe Jeni Acterian sau Alice Botez, adică un model „în a cărui osmoză s-au diferenţiat destine spirituale importante pentru cultura românească şi universală“ (am citat din prezentarea seriei de pe pagina TVR: www.tvr.ro/articol.php?id=99687). Au fost invitaţi filozofi, literaţi, istorici etc. din mai multe centre universitare, care au vorbit timp de şase episoade, adică aproape şase ore, despre diferitele aspecte ale unei problematici eterogene. Cum întrebări nu au fost, sau nu s-au difuzat, regizorul a avut libertatea de a monta intervenţiile în aşa fel încît să se dea coerenţă discursurilor, să se urmeze o anumită chestiune sau un fir unitar de-a lungul fiecărui episod în parte. Fără să se intre în detalii, s-au făcut referiri la relaţia lui Ionescu cu Sebastian, cu Eliade, cu Noica sau cu Cioran, iar din cînd în cînd, o voce din fundal (cea a regizorului) citea din scrisori, jurnale, memorii etc. diferite aspecte cu privire la chestiunile abordate. Un alt element regizoral a fost punctarea intervenţiilor susţinute de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.