Noi, cei din Est, dupa comunism

  • Recomandă articolul
Cu a XIX-a editie a Festivalului Dramaturgiei Romanesti de la Brasov s-a incheiat, cred, sezonul festivalier de toamna, realmente notabil anul acesta. Staff-ul proaspat intinerit prin asimilarea noului director economic, Mariana Hudisteanu, care s-a alaturat unei echipe ce si-a dovedit deja pertinenta organizatorica (directorul teatrului, regizorul Claudiu Goga, ori secretarul sau literar, criticul de teatru Oana Bors, trebuie neaparat amintiti), a optat pentru un model evenimential relaxant, tintind primordial catre publicul brasovean caruia, in pofida promisiunilor reiterate an de an de catre municipalitate, inca nu i se ofera o sala functionala (lasa ca intreaga cladire, din dreapta careia statuia neagra-neagra a lui Andrei Muresanu se uita crunt la trecatori, are mai degraba alura de cazarma stalinista decit de teatru preocupat de contemporaneitate; poate ca mai lesne si mai ieftin ar fi inlocuirea din temelii cu o cladire si functionala, si raspunzind criteriului estetic). Cele noua zile de festival au insemnat unsprezece spectacole, doua productii proprii, patru bucurestene, ceilalti invitati sosind de la Iasi, Tirgu Mures, Cluj si Timisoara. Cu siguranta, programul de sala va trebui sa cuprinda, la urmatoarele editii, si date despre dramaturgii dupa textele carora s-au construit spectacolele – in definitiv, personalizarea festivalului pe asta mizeaza. In orice […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }