Noi forme de absurd

  • Recomandă articolul
Dintre spectacole pe care am reușit anul acesta să le văd la FITS, probabil cea mai bogată ediţie de pînă acum, m-am oprit la două montări relevante prin felul în care tratează relaţia realitate-absurd, alunecarea din starea de „normalitate“ producîndu- se fie gradual, fie atît de rapid, încît conferă senzaţia că nici măcar nu a existat vreodată un alt stadiu al existenţei: Despre lumea periculoasă a animalelor – Mieii, semnat de cunoscutul regizor argentinian Daniel Veronese, și Însemnările unui nebun, coproducţie Kote Marjanishvili State Drama Theatre şi Emilia Romagna Teatro Fondazione (Georgia – Italia), în regia lui Levan Tsuladze. Titlul în original al spectacolului argentinian,Del maravilloso mundo animal – Los corderos, menţine o notă în plus de ironie și de subtilitate; ca și piesa Bizoni a lui Pau Miró, pe care a montat-o Radu Afrim la TNRS,Mieii este o parabolă despre fragilitatea umană și despre ambiguitatea bine-rău în relaţiile umane: nu mai există lupi, ci doar miei, adică victime sigure. Veronese spune că simte nevoia să găsească umor în orice, așa că în această cheie este construit spectacolul Mieii, o comedie… filozofică despre condiţia umană. Cu toate că spre final capătă mai degrabă accente de dramă, Mieii este, în mod […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }