Noi teme si stiluri

  • Recomandă articolul
Matei VISNIEC Mansarda la Paris cu vedere spre moarte Editura Paralela 45, Colectia „Biblioteca Romaneasca“, Pitesti, 286 de pagini Aparitia noului volum de teatru al lui Matei Visniec (Mansarda la Paris cu vedere spre moarte, Editura Paralela 45) aduce o importanta reforma tematica si stilistica. O reforma, daca nu cumva doua. Volumul contine doua categorii de drame, reprezentind cele doua reforme sau, sa le spunem, noi metode dramatice. Prima este reprezentata de Hotel Europa complet, asemanatoare cu Despre sexul femeii ca un cimp de lupta in razboiul din Bosnia, pusa in circulatie cu mult inaintea celorlalte. Impreuna ne vorbesc despre decizia autorului de a parasi acea admirabila metafizica a concretului pe care o stim din Angajare de clovn, Trei nopti cu Madox, Bine mama, dar astia povestesc in actul doi ce se-ntimpla in actul intii s.a. Tot atitea texte in care Matei Visniec se arata atit de familiar cu suprarealismul sau, mai degraba, cu infrarealismul, ca si cum ar fi fost vecini de apartament. Totusi, acea „metafizica a concretului“ nu a fost parasita, ci impinsa undeva in fundal, in favoarea unui teatru de interventie directa in actualitatea europeana, ambele piese fiind reflexii amare asupra tragediei iugoslave, cel mai socant masacru […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }