Normale

(experientele unui cadavru didactic)

  • Recomandă articolul
Faptul ca manualul Corint preia in mod nediscriminat informatii din mai multe carti nu are nici o relevanta deontologica; aceasta „preluare“ a fost numita plagiat, furt sau jaf, dar cred ca termenii acestia nu exprima o realitate adecvata, pentru ca, nu-i asa?, pe elevi in proportie de masa nu ii preocupa cine este autorul, adevaratul autor al unui text de informatie. Conteaza mesajul. Informatia, mai putin sau deloc sursa ei. Astfel incit de cele mai multe ori profesorul (sursa principala, alaturi de manual) se bucura de existenta unei baze generale de date, la nivelul superficial al careia se realizeaza feed-back-ul; pentru o relatie de adincime datele si datarile nu au importanta. 1. Teatrale Stie copilul despre Creanga? (dau un exemplu la intimplare). E foarte bine ca stie; uite, el a citit Povesti si Amintiri din copilarie despre Creanga. Se uita, la o adica, la inceputul sau sfirsitul acestor carti despre Creanga si a doua zi sau chiar a doua ora aduce un comentariu. Adica, de ce sa mi ti-l aduca peste o saptamina, el gaseste despre Creanga intr-o carte. „Ce carte?“ „O carte cu de toate, cu mai multi…“ Eu (in fata acelei revelatii, febril): „Care e? Unde e? Cine […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }