Nostalgia infernului pierdut

  • Recomandă articolul
Deşi o apariţie editorială 2017, de curînd lansat la Bookfest, am apucat deja să supun Jurnalul lui Radu Vancu unei serii de trei radiografii. Una – printr-o atentă lectură. Celelalte două – în colaborare cu serviciile de pază şi securitate de la Henri Coandă şi Flughafen Frankfurt am Main. La prima, dintr‑un fluviu de adjective, care scăpărau pe rînd, tentîndu-mă, cu fiecare pagină citită a jurnalului, am pescuit unul care, cred, îl defineşte, conţinîndu-le în parte (şi discreditîndu-le în acelaşi timp) pe toate celelalte: tulburător. I‑au făcut concurenţă: onest, elegant, patetic, eclectic, panoramic, livresc, introspectiv, anecdotic, puternic şi stenic. Prin celelalte două radiografii volumul a trecut (şi mai) uşor, flancat în bagaj de Parabolele lui Pleşu şi de Lovitura de stat în prime-time a Sabinei Fati. Blocajul. În vara anului de graţie 2012 – în care, om mic călare pe cai mari, proaspătul prim-ministru lua cu asalt instituţiile culturale, plănuia suspendarea preşedintelui care-l numise şi ajuta locuitorii să se deprindă cu gîndul că vor oficializa, prin vot, 588 de parlamentari, mai mulţi decît membrii Congresului uniunii celor 50 de state americane – un poet sibian de 34 de ani traducea de zor din Yeats şi Pound. Ba, mai mult, îşi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12890 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }