Noul Romantism Negru

  • Recomandă articolul
„Entități“ mai sensibile decît semenii lor, beneficiari privilegiați ai intuiției, pe care cercetările recente o numesc o formă superioară de inteligență, artiștii, prin arta lor, pot fi considerați nu numai o expresie a timpurilor cărora le sînt contemporani, ci și anticipatori, premergători ai unor direcții pe care societatea apoi le urmează. Nu spun eu acest lucru pentru prima dată, dar în contextul expoziției Noul Romantism Negru, de la Muzeul Național de Artă al României, faptul merită accentuat, deoarece acest generic exprimă un conținut sublimat al realităților de dată recentă, la care mulți artiști au (avut) reacții sau puncte de vedere. Meritul sesizării acestor conținuturi emergente îi revine lui Christoph Tannert, director al Künstlerhaus Bethaniein din Berlin și curatorul expoziției. L-am cunoscut în toamna tîrzie a anului trecut și mi-a propus ca Muzeul Național de Artă al României să devină primul loc în care această selecție de lucrări realizate de artiști născuți în Austria, Cehia, Danemarca, Germania, Norvegia, Olanda, România, Spania și SUA să fie prezentată. Am scris neîntîmplător născuți deoarece, în lumea de astăzi, apartenența la o cultură sau alta a devenit relativă în contextul globalizării, și chiar expoziția de față demonstrează că artiștii reflectă tendințe comune care depășesc frontierele […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12887 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }