O schimbare de ton

  • Recomandă articolul
Impotriva prejudecatilor Pe 11 februarie, asociatia „-esco art contemporain“ a lansat la Institutul Cultural Roman din Paris proiectul Atterrissage (11 februarie-30 aprilie 2004) – o serie de sase expozitii menite sa familiarizeze publicul local cu un segment semnificativ din arta contemporana romaneasca. Prima propunere facuta de asociatia „-esco“ publicului traditional al Institutului, dar si unuia proaspat, atras prin canalele de comunicare folosite de astfel de evenimente (Pariscope, L’Officiel du Spectacle), a fost dezacordul pofitabil dintre picturile Simonei Cristea si cele ale lui Roman Tolici. Inedit prin amploare si ritm, Atterrissage este intilnirea cu Parisul a 14 artisti – 11 pictori si 3 fotografi –, proiect de o amploare fara precedent in istoria recenta a unor schimburi culturale care mizeaza pe perpetuarea conventiilor, mai curind decit pe inovatie si eficienta. Lansarea proiectului a fost perceputa de catre criticii de arta prezenti la vernisaj ca o schimbare importanta de ton, reusind sa inlature prejudecati sedimentate despre „arta din Est“. Dincolo de vitalitatea lucrarilor si de lipsa de inhibitii de care au dat dovada organizatorii acestui desant, trebuie notata optiunea explicita pentru o arta ferita de tropii specificitatii geografice, neimpovarata de amintirea vreunei traume originare. Faptul ca aceste lucrari provin din Romania e […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }